banner
Meer over Veilig is lekker...


veilig-is-lekker-in-duitsland-gaat-een-imagocampagne-voor-groenten-uit-europese-kassen-van-start

Veilig is lekker in Duitsland gaat een imagocampagne voor groenten uit Europese kassen van start

01-06-2012

Na een moeilijke tijd voor de groentesector en grote onzekerheid aan consumentenzijde willen we het vertrouwen in groenten uit kassen weer versterken. Met dat doel start in Duitsland op 1 juni 2012 een imagocampagne voor Europese glasgroenten. De drie jaar durende campagne wordt gefinancierd door EU-fondsen en gecoördineerd en uitgevoerd door het GroentenFruit Bureau en het Duitse pr-bureau Dederichs Reinecke & Partner uit Hamburg. Als eerste stap wordt vandaag de nieuwe website www.sicher-ist-lecker.de gelanceerd. Een online platform waar de Duitse consument meer informatie vindt over de gezonde en smakelijke Nederlandse kasgroenten.

Mogen we u voorstellen? Onze dierlijke helpers
Hommels, mezen en lieveheersbeestjes. De vlijtige helpers van de glastuinbouwers spelen in het eerste jaar van de campagne de hoofdrol en vormen een centraal element in alle visuele uitingen. We gebruiken hun positieve imago, breken zo toegangsbarrières af en besteden tegelijkertijd aandacht aan hun specifieke taak in de kassen.

Wat heeft het lieveheersbeestje met groenten te maken?
Veel consumenten kennen het gebruik van lieveheersbeestjes in kassen niet. Daarom verwijzen we al in de advertenties naar hun functie en wekken de nieuwsgierigheid van consumenten op, zodat zij op zoek gaan naar meer informatie. Zo wordt het lieveheersbeestje als ongediertebestrijder samen met de paprika, de hommel als vlijtige bestuiver met de tomaat en de mees als schrik der rupsen met de komkommer afgebeeld. De campagnewebsite www.sicher-ist-lecker.de moet als informatieplatform voor consumenten dienen en wordt daarom in alle uitingen duidelijk aanwezig geïntegreerd.

De campagne wordt multimediaal ingezet:
• Crossmediale advertentie- en bannercampagne in publieke media en in relatiemagazines van de levensmiddelendetailhandel
• Website www.sicher-ist-lecker.de
• Facebook fanpage sicher-ist-lecker
• Blogger op de website www.sicher-ist-lecker.de
• Advertorials in publieke media


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.