banner
Meer over Ton Janssen...


ton-janssen-benoemd-tot-ere-ambassadeur-van-de-nederlandse-tomaat

Ton Janssen benoemd tot Ere-Ambassadeur van de Nederlandse tomaat

15-06-2012

Donderdag 14 juni is Ton Janssen tijdens de kick-off van de EU-campagne ‘Sicher ist lecker’ benoemd tot de eerste ‘Ere-ambassadeur van de Nederlandse tomaat’. De tomatenteler uit Venlo is hiertoe benoemd door de stuurgroep tomaat, welke 90% vertegenwoordigt van de Nederlandse tomatensector. Ton is ‘een icoon voor de Nederlandse tomatensector en denkt breder dan alleen zijn eigen product. Met onvermoeibare en tomeloze inzet vecht hij met hart en ziel voor de Nederlandse tomaat, vooral op onze belangrijkste afzetmarkt Duitsland.”

Sinds 1994 teelt Ton Janssen op 2,6 ha de trostomaat Tasty Tom. Hij kwam als eerste op de markt met een smaaktomaat. De manier waarop een tomaat groeit, wordt door hem op een aantrekkelijke manier en in begrijpelijke taal aan consumenten verteld. Maar ook menig prominent persoon heeft van hem het verhaal van de tomatenteelt gehoord. Daarnaast is hij zeer actief met alle promotie roadshows voor GroentenFruit Bureau en het tomatenmerk Tasty Tom. Als je langs zijn kas in Venlo rijdt, valt de langste tomatenslogan ter wereld je direct op.

Sicher ist lecker

Ton Janssen heeft de nieuwe EU-campagne ‘sicher ist lecker’ ingeluid door een levensgrote advertentie te onthullen met de afbeelding van een tomaat. In deze campagne richting Duitsland staat de veilige en duurzame productiewijze van kasgroenten centraal. Ton Janssen was destijds de eerste persoon die startte met public relations voor de Nederlandse tomaat naar de Duitse markt. Mede door zijn goede beheersing van de Duitse taal, heeft hij vele Duitse media te woord gestaan. Met zijn tomatenmerk Tasty Tom ontwikkelde hij de eerste Duitse merknaam.

Meer weten over tomaat

De website www.2x2.nl/tomaat geeft informatie over de diverse soorten, smaken en teeltwijze. Ook staan er smakelijke recepten en een handig overzicht welk type tomaat voor welke bereiding het meest geschikt is. Een gerecht smaakt veel lekkerder als je er niet zomaar een willekeurige tomaat voor kiest. Net zo goed als de ene tomaat het beter doet als tussendoortje dan de andere.

Over GroentenFruit Bureau

GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevordert. GroentenFruitBureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm '2 ons groenten en 2 keer fruit.


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.