banner
Meer over Appelsector start...


appelsector-start-promotiecampagne-elstar-altijd-raak

Appelsector start promotiecampagne ‘Elstar. Altijd raak.’

11-08-2011

Het nieuwe appelseizoen is aangebroken. De populairste en meest gegeten appel van eigen bodem, de Elstar is er weer! Dankzij de vroege warme temperaturen in het voorjaar zijn de appels dikker, sterker, sneller rijp en extra smakelijk geworden. De appeloogst is hierdoor dit jaar eerder en groter.

5 September start promotiecampagne ‘Elstar. Altijd raak.’ De laatste jaren is de consumptie van Elstar in Nederland gedaald. Reden voor de appelsector om in actie te komen. Om extra aandacht te vestigen op de kwaliteit van de lekkerste appel van eigen bodem hebben telers en de handel de handen in één geslagen. Om de bekendheid van Elstar onder de consument te vergroten wordt 5 september de promotiecampagne ‘Elstar. Altijd raak.’ gelanceerd.

Tijdens het nieuwe appelseizoen staat de Elstar met een promotiecampagne volop in de aandacht. De campagne heeft tot doel de Elstar, als grootste appelras van eigen bodem, in de afzet een boost te geven. De campagne heeft als pijlers vooral een betere kwaliteit en meer aandacht voor promotie. Centraal hierin staat het telen volgens strengere kwaliteitsnormen, extra productgaranties aan de retail en de ordening van de Elstar rassen waardoor de kwaliteit wordt geoptimaliseerd.

De campagne ‘Elstar. Altijd raak.’ loopt van 5 tot en met 17 september. De promotie vindt plaats op TV op RTL rondom het RTL Weer. Ook is de Elstar campagne vanaf 5 september zichtbaar bij de detaillisten en in vele supermarkten. Om de campagne optimaal te ondersteunen, wordt er op 25 augustus een speciale Elstar internetsite www.elstaraltijdraak.nl gelanceerd. Op deze site staan de Elstar appel en de telers in de schijnwerpers.

Gratis posters voor in de winkel

Om de zichtbaarheid in het schap op de winkelvloer te vergroten zijn er speciale promotiematerialen ontwikkeld. Zo zullen ‘Elstar. Altijd raak.’ dekvellen en hoekkaarten voor op de appelkisten worden ingezet. Ook worden appels voorzien van productstickers met het ‘nieuwe oogst’ beeldmerk. Een groot aantal winkels van supermarktketens, zoals Albert Heijn en C1000 zullen de ‘Elstar. Altijd raak.’ campagne  op de winkelvloer extra onder de aandacht van consumenten  brengen. Winkeliers en detaillisten kunnen extra posters en ‘nieuwe oogst’ stickers bestellen, zolang de voorraad strekt. Een speciale Elstar website www.elstaraltijdraak.nl ondersteunt de campagne.

Kwaliteitsnormen Elstar appels

Centraal in de nieuwe campagne staat het telen volgens strengere kwaliteitnormen. De initiatiefnemers zien optimalisering van de kwaliteit op gebied van hardheid, kleur en suikerwaarde als de belangrijkste voorwaarden. Ze willen hiermee de consument Elstar appels bieden met een goede uitstraling van betrouwbare kwaliteit. Daarbij is het kwaliteitsbeleid praktisch goed door te voeren voor de telers.

De specificaties van Elstar Altijd Raak en de deelnemende afzetorganisaties treft u aan in de bijlage. Het initiatief is opgezet door de Nederlandse Fruittelers Organisatie en de deelnemende afzetorganisaties.

17 september Appelplukdag

De consument koopt appels vooral bij de supermarkt of groenteman. Maar wat gebeurt er allemaal voordat die overheerlijke Elstar appel thuis op de fruitschaal ligt? Weinig mensen zijn op de hoogte wat de fruitteler daar allemaal voor doet. Daarom doen veel fruittelers ook dit jaar weer actief mee met de landelijke Appelplukdag van Nederland Bloeit op zaterdag 17 september.

Fruittelers stellen die dag hun boomgaard en kwekerij open voor het publiek. Het is een voor de consument een mooie gelegenheid om kennis te maken met de teler, de boomgaard en de wijze van bedrijfsvoering en natuurlijk de smaak van de nieuwe oogst Elstar appels. Vindt u het als teler leuk en belangrijk om de consument te tonen wat er allemaal in de sector gebeurt, dan kunt u zich melden op www.nederlandbloeit.nl

‘Elstar. Altijd raak!’

Meer informatie

Nederlandse Elstar telers willen de Elstar appel opnieuw op de kaart zetten. In opdracht van deze telers start GroentenFruit Bureau daarom de nieuwe promotiecampagne ‘Elstar. Altijd Raak’. De campagne wordt gefinancierd middels heffingsgelden van het Productschap Tuinbouw. Voor meer informatie raadpleeg vanaf volgende week de internetsite www.elstaraltijdraak.nl


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.
personphoto
Van: Wim De Graaf om 11/08/2011 - 14:27
Mijne dames en heren, Vergeet de groothandel niet te betrekken in deze aktie. Lijkt mij niet onbelangrijk! met vriendelijke groeten, W. de Graaf

personphoto
Van: Rinus Reuvekamp om 12/08/2011 - 07:57
Medewerker GroentenFruit Bureau
De groothandel is geinformeerd over deze aktie. Indien u het bericht heeft gemist kunt u uw gegevens e-mailen, dan nemen wij u op bij aankondigingen van promotie akties.

personphoto
Van: Bertjan Westerink om 29/08/2011 - 22:40
Waar kunnen we de promotiematerialen bestellen?