banner
Meer over Werkfruit in...


werkfruit-in-uitvoering

Werkfruit in uitvoering

14-05-2012

Van 21 t/m 27 mei is het de Week van het Werkfruit! Werkgevers en medewerkers worden deze week opgeroepen te starten met Werkfruit.

Week van het Werkfruit actief op NS-stations
Dinsdag 22 mei deelt een promotieteam het reizende publiek gratis fruit uit. In het kader van Week van Werkfruit is het promotieteam actief op de NS-stations Amersfoort, Amsterdam Zuid/WTC en Den Haag CS.

Destijds heeft Paul Rosenmöller (voorzitter stuurgroep Convenant Gezond Gewicht, ambassadeur Gezond Gewicht en ambassadeur JOGG) de aftrap heeft gegeven aan de landelijke campagne Werkfruit, onderdeel van het landelijke convenant overgewicht. Nu vier jaar later is hij nog steeds enthousiast over Werkfruit: “Het aanbieden van fruit op het werk biedt een gezond alternatief voor momenten dat je misschien de neiging hebt om te gaan snaaien, tussen ontbijt en lunch of na de lunch en voor de avondmaaltijd.”

Week van Werkfruit op drie NS Stations
Tijdens de ochtendspits op dinsdag 22 mei worden treinreizigers op het station Leiden, Amsterdam Zuid Oost en op het centraal station van Den Haag verrast door het promotieteam. Het Werkfruit team is te herkennen aan hun hesjes met de titel ‘Werkfruit in uitvoering’. De diverse werkfruitleveranciers, zoals vermeld op www.2x2.nl/werkfruit, organiseren in de Week van het Werkfruit zelf ook promotie-acties. 

Kleine aanpassing, groot effect
Met deze actie wil Werkfruit treinreizigers laten ervaren dat fruit op elk moment van de dag lekker is. Zeker tijdens het werk op de dipmomenten om 11:00 uur en 15:00 uur. Als je iedere dag fruit eet, ben je fitter en gezonder en je kan dus plezieriger werken. Een dergelijke kleine aanpassing in het aanbod kan dus een groot effect hebben op ziekteverzuim. Lager ziekteverzuim leidt tot minder ongewenst verloop. Daardoor verlagen ook de wervingskosten en inwerkkosten. Een algehele verbetering van het arbeidsklimaat! En het aanbieden van Werkfruit buiten de lunch om is onbelast.

Werkfruit is zo’n quickwin waarmee nog veel meer bedrijven en organisaties een verschil kunnen maken”, zegt Paul Rosenmöller

Voordelen van Werkfruit
Werkfruit, ook bekend als 'fruit op het werk', 'bedrijfsfruit' of 'kantoorfruit', heeft tot doel de gezondheid van medewerkers te bevorderen. Werkfruit leidt tot een hogere arbeidstevredenheid en hogere arbeidsproductiviteit. De werksfeer verbetert en dat alles draagt bij aan een lager ziekteverzuim. Het aanbieden van Werkfruit is voor bedrijven fiscaal aftrekbaar.

Onderzoek Werkfruit
Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de medewerkers dagelijks meer fruit doordat het op het werk nu voor het grijpen ligt. Van de medewerkers die geen werkfruit aangeboden krijgen, zegt de helft dat Werkfruit voor hen een stimulans zou zijn om dagelijks meer groenten en fruit te eten. Met Werkfruit kom je makkelijker aan je 2x2. 2x2 staat voor elke dag 2 ons groenten en 2 keer fruit per persoon. Deze hoeveelheid is minimaal nodig om fit en gezond te blijven stimuleert een gezonde levensstijl.

Initieer Werkfruit op je werkplek en maak kans op een iPad3!
Vertel ons waarom jij Fruit op je Werk verdient. Als jij er voor zorgt dat Werkfruit op jouw werkplek beschikbaar komt, maak jij kans op een iPad3! Kijk op www.2x2.nl/werkfruit voor meer informatie over Werkfruit en zoek een Werkfruit leverancier in uw eigen buurt.

Werkfruit en Donderdag Gezonderdag
Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds organiseert op 31 mei 2012 Donderdag Gezonderdag. Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds onderstreept daarmee het belang van fruit op het werk. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het risico op kanker met een derde kan worden verlaagd door gezond te eten en te leven.  

Bedrijven en organisaties krijgen korting op een eenmalige bestelling of op een doorlopend wekelijks werkfruit abonnement gedurende een jaar. Doe ook mee en plaats nu een eenmalige bestelling of neem een abonnement op werkfruit. Voor aanmelding of meer informatie, surf naar www.wcrf.nl/gezonderdag.

Werkfruit en GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is initiatiefnemer en uitvoerder van de campagne werkfruit gericht op werkgevers en werknemers. In dit kader is het onafhankelijke kennis –en expertisecentrum door de werkfruitpartners benoemd tot officieel woordvoerder van de campagne werkfruit. Aan Werkfruit zijn officiële werkfruit-leveranciers verbonden welke herkenbaar zijn door het erkende werkfruit logo:  Vitamine & Zo, Meneer Fruit, Bedrijfsfruit, R. Verschoor, ADN en HBD.

GroentenFruit Bureau is het kennis- en expertisecentrum voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm ‘2 ons groenten en 2 keer fruit.’ www.groentenfruitbureau.nl


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.