banner
Meer over Tomaat in de...


tomaat-in-de-schijnwerpers-in-week-van-de-tomaat

Tomaat in de schijnwerpers in 'Week van de Tomaat'

15-05-2012

Week 20 (14 t/m 18 mei 2012) is het de Nationale Week van de Tomaat. Deze hele week staat in het teken van de Nederlandse Tomaat. Naast activiteiten op de Floriade, wordt de verkoop van de tomaat extra gestimuleerd met prijsacties in de supermarkten.

Het Huis van de Smaak is een apart gedeelte op de Floriade waar aandacht wordt besteed aan glasgroenten en champignons. In aparte bollen is te zien wat er anno 2012 gebeurt in de wereld van groenten. Iedere bol is een beleving voor bezoekers. De Tomaat heeft zijn eigen bol in het Huis van de Smaak. Hier vinden diverse ‘groene’ activiteiten plaats waarbij alles draait om de Tomaat. Op het Marktplein is altijd een kweker aanwezig die bezoekers graag vertelt over de glastuinbouw en de mooie producten die men teelt.

Elke tomaat zijn eigen smaak
De afgelopen jaren werkte de Nederlandse tomatensector hard aan de ontwikkeling van nieuwe, smakelijke soorten tomaat. Dé tomaat maakt nu plaats voor circa 60 verschillende soorten. Hiermee biedt de Nederlandse tuinbouw de consument een veelzijdig assortiment. Om de consument te helpen de juiste tomaat te kiezen, zijn namens de gehele tomatensector speciale pictogrammen ontwikkeld. Deze pictogrammen tonen in combinatie met de specifieke tomatensoorten een duidelijke suggestie voor gebruik in de keuken. Welke tomaat is lekker voor in de soep, sauzen, gegrild, in de koekenpan of gewoon ‘uit het handje’.

 

Meer weten over tomaat
De website www.2x2.nl/tomaat geeft informatie over de diverse soorten, smaken en teeltwijze. Ook staan er smakelijke recepten en een handig overzicht welk type tomaat voor welke bereiding het meest geschikt is. Een gerecht smaakt veel lekkerder als je er niet zomaar een willekeurige tomaat voor kiest. Net zo goed als de ene tomaat het beter doet als tussendoortje dan de andere.

Over GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevordert. GroentenFruitBureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm '2 ons groenten en 2 keer fruit.


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.