banner
Meer over Fruit op het werk...


fruit-op-het-werk-in-de-schijnwerpers

Fruit op het werk in de schijnwerpers

22-05-2012

Van 21 t/m 27 mei is het de Week van het Werkfruit! Tijdens deze week vragen we aandacht voor het eten van een gezonde snack buitenshuis, bijvoorbeeld op het werk. Werkfruit wil werkgevers stimuleren fruit en snackgroenten als tussendoortjes aan hun medewerkers aan te bieden, buiten de lunch om.

Week van het Werkfruit actie
Tijdens de ‘Week van het Werkfruit’ kregen treinreizigers in de ochtendspits gratis fruit aangeboden op de stations van Amsterdam Zuid Oost, Leiden Centraal en Den Haag CS. Met deze actie wil Werkfruit treinreizigers laten ervaren dat fruit op elk moment van de dag lekker is. Zeker tijdens het werk op de dipmomenten om 11:00 uur en 15:00 uur. Ook wil Werkfruit het reizende publiek stimuleren om hun bedrijf aan te melden voor Werkfruit. De diverse werkfruitleveranciers, zoals vermeld op www.2x2.nl/werkfruit, organiseren in de Week van het werkfruit zelf ook promotie-acties. 

Werkfruit bij MKB Bedrijven
Van de 69.000 bedrijven in Nederland met meer dan tien medewerkers, bieden zo’n 13.000 bedrijven Werkfruit aan. In totaal goed voor zo’n 138.000 medewerkers.

Milo Bakker van MKB-Nederland wil ondernemers ondersteunen om een gezonde leefstijl op de werkvloer centraal te stellen. MKB-Nederland en VNO-NCW hebben hiervoor samen met andere partijen het convenant Gezond Gewicht opgesteld. In het deelconvenant werk zijn afspraken gemaakt om een gezonde leefstijl in en om de werkomgeving te bevorderen.
Milo Bakker: “Werkfruit sluit naadloos aan bij de ambities van deelconvenant Werk. Deelnemende werkgevers geven ermee aan dat gezondheid hoog in het vaandel staat binnen hun organisatie. Sinds de invoering van de campagne Werkfruit is een toename te zien in het aantal bedrijven dat Werkfruit aanbiedt aan hun medewerkers. Medewerkers zien het appeltje van de baas veelal als een blijk van waardering. Een mooie ontwikkeling! Ook MKB bedrijven zijn actief bezig met het bevorderen van de gezondheid van medewerkers. Werkfruit leidt tot bewustwording van het eten van 2 stuks fruit per dag en daarmee tot het nastreven van een gezonde leefstijl.”

Minder ziek met Werkfruit
Door genoeg en wisselend snackgroenten en fruit te eten verhoogt je weerstand. Ook wordt je minder snel ziek! De vezels, vitaminen en mineralen in snackgroenten en fruit houden je energie op peil. De Vitamine C zorgt ervoor dat je meer ijzer uit voedsel kan opnemen. En de anti-oxidanten bewaken je gezondheid. Meedoen aan Werkfruit leidt tot lager ziekteverzuim en tot minder ongewenst verloop. Daardoor verlagen ook de wervingskosten en inwerkkosten. Een algehele verbetering van het arbeidsklimaat!

Werkfruit, de gezonde snoeppot
Ervaring leert dat een schaaltje cherrytomaten net zo hard leeg gaat als de welbekende snoeppot op je bureau. In groenten en fruit zitten maar weinig calorieën. Dat is makkelijk en verantwoord snoepen. Wanneer schalen met fruit en/of snackgroenten op het werk staan wordt de gezonde keuze ook een stuk gemakkelijker gemaakt.

Initieer Werkfruit op je werkplek en maak kans op een iPad3!
Vertel ons waarom jij Fruit op je Werk verdient. Als jij er voor zorgt dat Werkfruit op jouw werkplek beschikbaar komt, maak jij kans op iPad! Kijk op www.2x2.nl/werkfruit voor meer informatie over Werkfruit en zoek een Werkfruit leverancier in uw eigen buurt.

Werkfruit en GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is initiatiefnemer en uitvoerder van de campagne werkfruit gericht op werkgevers en werknemers. In dit kader is het onafhankelijke kennis –en expertisecentrum door de werkfruitpartners benoemd tot officieel woordvoerder van de campagne werkfruit. Aan Werkfruit zijn officiële werkfruit-leveranciers verbonden welke herkenbaar zijn door het erkende werkfruit logo:  Vitamine & Zo, Meneer Fruit, Bedrijfsfruit, R. Verschoor, ADN en HBD.

GroentenFruit Bureau is het kennis- en expertisecentrum voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm ‘2 ons groenten en 2 keer  fruit.’ http://www.groentenfruitbureau.nl


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.