banner
Meer over Finalisten Food...


finalisten-food-innovation-battle-bekend

Finalisten Food Innovation Battle bekend

19-12-2011

Ad van Til, Mark Plagge en Jelle Haverkorn zijn de finalisten van de Food Innovation Battle 2012. Zij koken tijdens de Horecava op de stand van Food Innovation 3.0 (03.330) hun ingezonden recept en maken kans op het winnen van de titel en het prijzenpakket met onder andere de ‘Big Green Egg BBQ’. De winnaar ontvangt dit prijzenpakket op de BBB in Maastricht uit handen van sterrenchef Paul van de Bunt van restaurant De Leuf**.

De kandidaten streden op woensdag 14 december tegen elkaar in een Cook-off aan de Molteni Podium IV waarvan er maar vier in de wereld te vinden zijn. Tijdens de Cook-off werden de kandidaten uitgedaagd om, met aan hen niet kenbaar gemaakte ingrediënten, hun algemene vaardigheden te laten zien aan de deskundige jury. De jury heeft de 3 finalisten gekozen op basis van innovatie, presentatie en smaakbelevenis.

De finalisten vertegenwoordigen naast zichzelf ook hun opleiding en daarom wint de opleiding van de winnaar een goodiebox vol met Cressen, vergeten en niet vergeten groenten, kalfsvlees enz. enz. (t.w.v. € 500) om ook op de opleiding verder te innoveren:

Ad van Til – Noorderpoort College Euroborg
Mark Plagge – Roc van Twente
Jelle Haverkorn – Roc van Twente

Food Innovation 3.0

De battle is een belangrijk onderdeel van Food Innovation 3.0, een nieuw platform van een zestal leveranciers die blijven innoveren. Niet alleen met hun producten maar juist ook in service. Tijdens de Horecava presenteren de partners zich op een innovatieve stand met een uitgebreid innoverend programma. Om een tipje van de sluier op te lichten: bestellingen doen vanaf je smartphone zonder verbinding, electric cocktails en de finale van de Food Innovation Battle 2012.

De samenwerkende leveranciers: Koppert Cress, Couverts, Regeer Grootkeukentechniek, Cuise, The Greenery en Freshweb.nl werken samen om deze innoverende stand en de Food Innovation Battle tot stand te brengen. Naast de partners dragen een aantal ‘friends’ van het platform hun innovaties bij: Libbey Professional Glassware, VanDrie Group en Dutch Specials. De media partners zijn Passion Holds Impressions en Horeca Entree. De organisatie is in handen van Servicecenter HT. Het concept verdwijnt niet na de Horecava maar blijft een actief platform waar de chefs van vandaag en morgen zich kunnen blijven ontwikkelen.

Meer informatie: www.fi3.nl


Heeft u een mening over dit artikel? Registreer of Log-in om te reageren.