banner
* A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


 

2x2-nieuwsbrief juli 2013


 
Header: NIEUWSBRIEF 2x2
'Ik doe mee met 2x2' is het activerende motto van de groente- en fruitcampagne, die vorig jaar van start ging. De campagne wil ouders enthousiasmeren en ze de overtuiging geven dat het helemaal niet zo moeilijk is om elke dag 2x2 te eten. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Graag brengen wij u op de hoogte van de activiteiten van ‘Ik doe mee met 2x2’ en relevante onderzoeksgegevens. Doe ook mee met 2x2!
 
 
  Variatie, gemak en verleiding cruciaal voor behalen 2x2

Geef variatiemogelijkheden, informeer over gemakkelijke en snelle bereiding en verleid tot het nemen van gezonde tussendoortjes. Daarmee zijn consumenten te helpen daadwerkelijk elke dag 2 ons groenten en 2 keer fruit te eten. Verder willen consumenten graag informatie om vlees en in hun ogen minder gezonde koolhydraten te vervangen door groenten. Zo blijkt uit onderzoek van het GroentenFruit Bureau en Panteia IPM.

Lees verder

 
Welk restaurant wordt het Beste Groenterestaurant 2014?

Nog steeds is in heel veel restaurants de portie groente op het bord schikbarend klein. Groenten worden ondergewaardeerd. Daarom loopt ook dit jaar weer de verkiezing ‘Beste Benelux Groenterestaurant’ om restaurants aan te zetten groenten een prominentere plaats op het menu te geven.

Lees verder

 
  Invloed groente- en fruitconsumptie op stoppen met roken

Hoe meer groenten en fruit een roker eet, hoe groter de kans dat hij stopt met roken. Zo blijkt uit een Amerikaanse longitudinale studie. “Verschillende mechanismen kunnen onze bevindingen verklaren”, aldus Gary A. Giovino, onderzoeker aan de universiteit van Buffalo in de Verenigde Staten.

Lees verder

 
  Overgewicht op het menu

Kipstukjes, hamburgers, frites en suiker rijke dranken domineren de menukaart voor kinderen in de belangrijkste Amerikaanse restaurantketens. Groenten en fruit zijn vaak ver te zoeken. Daarmee voldoen ze niet aan de geldende CSPI-voedingscriteria, zo blijkt uit een rapport met de toepasselijke naam ‘Kids’ meals: Obesity on the Menu’.

Lees verder

 
  Vegetariërsbond wil meer groentegerechten op kindermenu

Restaurants bieden weinig gezonde en vleesloze kindermenu’s aan. Dit blijkt uit onderzoek van de Vegetariërsbond. Daarom roept de bond restaurantketens op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen.

Lees verder

 
  Drie inspirerende 2x2-films: Hoe doen zij dat met 2x2?

Hoe kun je cliënten in de praktijk aansporen om met 2x2 aan de slag te gaan? Wijs ze op de familiefilmpjes ‘Een kijkje in de keuken van…’ op 2x2.nl.

Lees verder

 
  Online enquête campagne ‘Vers verwerkte groenten. Lekker en Gezond’

Begin juli start een online enquête waarin we health professionals wordt gevraagd naar hun mening over de campagne ‘Vers verwerkte groenten. Lekker en Gezond’. Doe mee en laat ons weten wat je vindt van de nieuwsbrief, website en receptentkaartenfolders van Vers verwerkte groenten.

Lees verder

 
  Voor meer informatie

Wilt u meer weten over 2x2 of heeft u vragen? Ga dan naar www.2x2.nl/toolbox of neem contact op met GroentenFruit Bureau via info@groentenfruitbureau.nl.
 
 

CONTACT | FEEDBACK | AFMELDEN NIEUWSBRIEF

Licentie voor gebruik van inhoud | Disclaimer en privacy | GroentenFruit Bureau op Youtube | GroentenFruit Bureau op Twitter