banner
* A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


 

2x2-nieuwsbrief juli 2012



Kunt u deze nieuwsbrief niet goed lezen? Klik hier
Header: NIEUWSBRIEF 2x2
'Ik doe mee met 2x2' is het activerende motto van de groente- en fruitcampagne die vorig jaar van start ging. De campagne wil ouders enthousiasmeren en ze de overtuiging geven dat het helemaal niet zo moeilijk is om elke dag 2x2 te eten. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Graag brengen wij u op de hoogte van de activiteiten van ‘Ik doe mee met 2x2’ en aan 2x2 gelieerde campagnes in 2012. Doe ook mee met 2x2!


 Nieuw: app 2x2 Wat eet Holland 

Anderen laten zien wat je elke dag eet aan 2 ons groenten en 2 keer fruit. En elkaar laten weten wat je daar van vindt. Met als resultaat dat tips worden uitgewisseld om meer groenten en fruit te eten. Of elkaar laten weten waar ze dat heerlijke groentegerecht hebben gegeten of welke eetgelegenheden juist weinig aandacht besteden aan groenten en fruit. Dat is in het kort waar de 2x2 Wat eet Holland-app om draait.

Lees verder

 

2x2-communitywebsite: elkaar inspireren en stimuleren

Ruim 7.000 consumenten, die elkaar op het 2x2-forum inspireren als het gaat om het dagelijks eten van 2 ons groenten en 2 keer fruit. Dat is de kracht van de 2x2-communitywebsite, aldus Ingrid van den Arend (culinair specialist), één van de moderatoren van 2x2. 2x2.nl telt sinds de introductie inmiddels 512.999 bezoekers.

Lees verder



  Gemotiveerd voor gezond eten: tips en trucs

Gezonder eten betekent onder andere meer groenten en fruit op het menu. Soms kan het frustrerend zijn: u vertelt dat een cliënt gezonder moet eten, maar in de praktijk komt er weinig van terecht. In een overzichtsartikel verzamelde het Vlaamse voedingsinformatiecentrum NICE de beste tips om een cliënt te motiveren.

Lees verder


  EU subsidie voor Campagne Conférence Peer

De Europese Commissie heeft ondersteuning toegekend aan de promotiecampagne Conférence Peer waarvoor GroentenFruit Bureau en VLAM (Belgie) een aanvraag hebben ingediend. De campagne heeft een looptijd van 3 jaar (medio 2012- medio 2015) en richt zich op de Nederlandse, Belgische en Duitse consument.

Lees verder





CONTACT | FEEDBACK | AFMELDEN NIEUWSBRIEF

Licentie voor gebruik van inhoud | Disclaimer en privacy | GroentenFruit Bureau op Youtube | GroentenFruit Bureau op Twitter