banner
* A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


 

2x2 nieuwsbrief augustus 2013


 
Header: NIEUWSBRIEF 2x2
'Ik doe mee met 2x2' is het activerende motto van de groente- en fruitcampagne, die vorig jaar van start ging. De campagne wil ouders enthousiasmeren en ze de overtuiging geven dat het helemaal niet zo moeilijk is om elke dag 2x2 te eten. Met de 2x2-campagne wordt een beweging in gang gezet: een beweging naar bewust bezig zijn met het eten van groenten en fruit. Een beweging waarbij ouders en kinderen elkaar stimuleren, motiveren en activeren. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. GroentenFruit Bureau draagt zorg voor de uitvoering. Graag brengen wij u op de hoogte van de activiteiten van ‘Ik doe mee met 2x2’ en relevante onderzoeksgegevens. Doe ook mee met 2x2!
 
 
  Online game voor fruitpromotie werkt averechts

Na het spelen van een online spelletje, waarin men fruit promoot, gaan kinderen niet meer fruit eten. Integendeel zelfs, ze eten meer snoep dan kinderen die niet gamen of een online spelletje over speelgoed speelden. Dit blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschappers aan de Universiteit van Amsterdam, gepubliceerd in The American Journal of Clinical Nutrition.

Lees verder

 
Kinderen eten meer groenten en fruit door tekenen stripverhaal

Een van de speerpunten bij de preventie van obesitas is het stimuleren van de groente- en fruitconsumptie. Die consumptie kan significant toenemen door het door kinderen laten tekenen van een stripverhaal met fruit en groenten met henzelf in de hoofdrol. , zo laat een Amerikaanse pilotstudie met het ‘Comics for Health’ programma zien.

Lees verder

 
  Aantrekkelijke naam stimuleert groenteconsumptie

Een leuke naam verhoogt de aantrekkingskracht van groenten, waardoor kinderen het gaan eten. Dit blijkt uit een Amerikaanse marketingstudie.

Lees verder

 
  Nieuwe wegen leiden tot hogere consumptie groenten en fruit

In de Verenigde Staten worden veel activiteiten ontplooid om te zorgen dat de bevolking gemakkelijker toegang hebben tot groenten en fruit. In een nieuw verschenen rapport is de stand van zaken over het aanbod van groenten en fruit in kaart gebracht.

Lees verder

 
  Huidige campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ bijna afgerond

In 2010 kende de Europese Commissie subsidie toe aan de 3 jaar durende campagne ‘Ik doe mee met 2x2!’ (2010-2013). Het doel van de campagne: ouders enthousiasmeren en er van overtuigingen dat het helemaal niet zo moeilijk is om elke dag 2x2 te eten. Eind augustus loopt campagnejaar 3 en daarmee de huidige 2x2- campagne ten einde.

Lees verder

 
  Voor meer informatie

Wilt u meer weten over 2x2 of heeft u vragen? Ga dan naar www.2x2.nl/toolbox of neem contact op met GroentenFruit Bureau via info@groentenfruitbureau.nl.
 
 

CONTACT | FEEDBACK | AFMELDEN NIEUWSBRIEF

Licentie voor gebruik van inhoud | Disclaimer en privacy | GroentenFruit Bureau op Youtube | GroentenFruit Bureau op Twitter